مرحله 1: مفهوم را معرفی کنید با توضیح اینکه زمان گذشته چیست و چه زمانی در انگلیسی استفاده می شود، شروع کنید. مثال هایی از افعال منظم و بی قاعده در زمان گذشته برای نشان دادن شکل های مختلف ارائه دهید.

مرحله 2: آموزش افعال با قاعده افعال با قاعده هنگام تشکیل زمان گذشته از یک الگوی ثابت پیروی می کنند. به دانش آموزان نشان دهید که چگونه “-ed” را به شکل پایه فعل اضافه کنند. با انواع افعال منظم چه به صورت شفاهی و چه در تمرینات نوشتاری تمرین کنید.

مرحله 3: آموزش افعال بی قاعده افعال بی قاعده از الگوی افعال منظم پیروی نمی کنند. فهرستی از افعال نامنظم رایج و اشکال زمان گذشته مربوط به آنها ایجاد کنید. دانش آموزان را در فعالیت هایی که شامل استفاده صحیح از این افعال نامنظم می شود، درگیر کنید.

مرحله 4: تمرین کافی ارائه دهید فرصت های زیادی را به دانش آموزان ارائه دهید تا با استفاده از زمان گذشته تمرین کنند. فعالیت های گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن را در درس های خود بگنجانید. دانش آموزان را تشویق کنید که از زمان گذشته در زمینه استفاده کنند، مانند نقل تجربیات شخصی یا بحث در مورد رویدادهای تاریخی.

در اینجا 36 نکته اضافی برای تقویت آموزش زمان گذشته آورده شده است:

  1. با واژگان آشنا شروع کنید: با معرفی زمان گذشته و با استفاده از کلماتی که برای دانش آموزان شما مرتبط و آشنا هستند شروع کنید.
  2. از تصاویر بصری استفاده کنید: وسایل کمک بصری مانند تصاویر یا فلش کارت ها می توانند به تقویت درک و حافظه کمک کنند.
  3. مثال‌های زندگی واقعی را بگنجانید: استفاده از زمان گذشته را به موقعیت‌ها و داستان‌های زندگی واقعی که دانش‌آموزان می‌توانند با آنها ارتباط برقرار کنند، مرتبط کنید.
  4. یادگیری داربستی: به تدریج پیچیدگی فعالیت ها و ساختارهای زبان را افزایش دهید زیرا دانش آموزان با زمان گذشته راحت تر می شوند.
  5. توضیحات واضح ارائه کنید: قوانین و مفاهیم گرامری را به توضیحات ساده ای تقسیم کنید که به راحتی قابل درک باشد.
  6. از خطوط زمانی استفاده کنید: از خطوط زمانی برای نمایش بصری زمان های گذشته، حال و آینده و روابط آنها استفاده کنید.
  7. تلفظ را تمرین کنید: بر تلفظ صحیح پایان های زمان گذشته تمرکز کنید، به خصوص در مورد افعال منظم که به “-ed” ختم می شوند.
  8. پیشنهاد تصحیح خطا: بازخورد سازنده ارائه دهید و اشتباهات را به شیوه ای حمایتی تصحیح کنید تا به دانش آموزان کمک کنید تا دقت خود را بهبود بخشند.
  9. در گفتگوها شرکت کنید: دانش‌آموزان را تشویق کنید تا در مکالماتی شرکت کنند که نیاز به استفاده از زمان گذشته دارند و باعث روانی و تولید زبان طبیعی می‌شوند.
  10. بازی‌ها: از بازی‌های سرگرم‌کننده و تعاملی مانند تطبیق حافظه یا بازی‌های رومیزی استفاده کنید تا یادگیری زمان گذشته لذت‌بخش باشد.
  11. از آهنگ‌ها و ویدیوها استفاده کنید: آهنگ‌ها یا ویدیوهایی را که دارای زمان گذشته هستند ادغام کنید تا یادگیری را جذاب‌تر و به یاد ماندنی‌تر کنید.
  12. ایجاد دیالوگ یا نقش‌بازی: از دانش‌آموزان بخواهید از طریق دیالوگ‌ها یا نقش‌بازی‌ها استفاده از زمان گذشته را تمرین کنند و موقعیت‌های واقعی زندگی را شبیه‌سازی کنند.
  13. تمرین‌های نوشتاری ارائه دهید: تمرین‌های نوشتاری مانند پر کردن جاهای خالی یا تبدیل جملات را برای تقویت درک و دقت لحاظ کنید.
  14. روزنامه نویسی را تشویق کنید: دانش آموزان را ترغیب کنید که مدخل های مجله را در مورد فعالیت های روزانه خود با استفاده از زمان گذشته بنویسند.
  15. آموزش عبارات زمانی: کلمات و عباراتی را معرفی کنید که دوره های زمانی خاصی را در گذشته نشان می دهد، مانند دیروز، هفته گذشته، یا دو سال پیش.
  16. بحث درباره الگوهای نظم: به الگوهای صرف افعال منظم اشاره کنید (مثلاً اضافه کردن “-ed") تا به دانش آموزان کمک کنید آنها را به درستی تشخیص دهند و به کار ببرند.
  17. از مطالب معتبر استفاده کنید: شامل متون معتبر مانند مقالات روزنامه یا داستان های کوتاهی که دانش آموزان را در زمینه زمان گذشته در معرض دید قرار می دهد.
  18. فرصت‌های خواندن کافی را فراهم کنید: مطالب خواندنی مناسب سن را که حاوی نمونه‌هایی از زمان گذشته است برای تمرین مهارت‌های درک مطلب برای دانش‌آموزان انتخاب کنید.
  19. تمرین‌های شنیداری را انجام دهید: کلیپ‌های صوتی یا ضبط‌شده‌ای را پخش کنید که دارای زمان گذشته هستند تا دانش‌آموزان مهارت‌های شنیداری خود را تمرین کنند.
  20. درگیر کار دو نفره یا فعالیت های گروهی باشید: با سازماندهی فعالیت های زوجی یا گروهی که دانش آموزان را ملزم به استفاده از زمان گذشته در مکالمه می کند، یادگیری مشارکتی را تقویت کنید.
  21. از فناوری استفاده کنید: منابع آنلاین، وب‌سایت‌های تعاملی، یا برنامه‌های آموزشی را که تمرین‌ها و بازی‌های تعاملی را برای تمرین زمان گذشته ارائه می‌دهند، ترکیب کنید.
  22. آموزش گروه های افعال نامنظم: افعال نامنظم با الگوهای مشابه را با هم گروه بندی کنید تا به دانش آموزان کمک کنید فرم های زمان گذشته خود را راحت تر به خاطر بسپارند.
  23. تشویق اصلاح خود: دانش آموزان را ترغیب کنید که آن را شناسایی و تصحیح کنندخطاهای خود هنگام استفاده از زمان گذشته.
  24. جملات مدل ارائه کنید: جملات مدلی را ارائه دهید که استفاده صحیح از زمان گذشته را برای دانش‌آموزان به منظور تقلید و درونی کردن نشان می‌دهد.
  25. برگزاری جلسات بازبینی منظم: زمانی را برای جلسات مرور منظم برای تقویت اشکال و مفاهیم زمان گذشته که قبلاً آموخته‌اید، اختصاص دهید.
  26. تفاوت آموزش: با ارائه پشتیبانی یا چالش های بیشتر بر اساس سطح مهارت هر دانش آموز، نیازهای یادگیری فردی را برآورده کنید.
  27. ارتباط با افراد بومی: دانش‌آموزان را در معرض مکالمات یا ضبط‌های انگلیسی‌زبان مادری قرار دهید که از زمان گذشته به طور طبیعی در زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنند.
  28. پیشرفت را جشن بگیرید: پیشرفت دانش‌آموزان را در استفاده از زمان گذشته تأیید و جشن بگیرید و انگیزه و اعتماد به نفس آنها را افزایش دهید.
  29. خواندن با صدای بلند را تشویق کنید: از دانش‌آموزان بخواهید قطعاتی را که حاوی نمونه‌هایی از زمان گذشته است با صدای بلند بخوانند تا تلفظ و روان را تمرین کنند.
  30. از دستگاه های یادگاری استفاده کنید: برای افعال بی قاعده، یادداشت یا کمک حافظه ایجاد کنید تا به دانش آموزان کمک کنید تا فرم های زمان گذشته خود را به خاطر بسپارند.
  31. جنبه‌های فرهنگی را یکپارچه کنید: جنبه‌های فرهنگی مربوط به رویدادها یا سنت‌های تاریخی که شامل استفاده از زمان گذشته است را کاوش کنید.
  32. ارائه منابع آنلاین: منابع آنلاین قابل اعتماد، مانند وب سایت های دستور زبان یا تمرین های تعاملی را به اشتراک بگذارید تا دانش آموزان به طور مستقل تمرین کنند.
  33. فرصت‌هایی برای بیان خود فراهم کنید: وظایف نوشتاری خلاقانه را اختصاص دهید تا دانش‌آموزان بتوانند آزادانه خود را با استفاده از زمان گذشته بیان کنند.
  34. درگیر داستان‌گویی باشید: دانش‌آموزان را تشویق کنید تا داستان‌هایی را از روی تخیل خود تعریف کنند یا داستان‌های آشنا را با استفاده از زمان گذشته بازگو کنند.
  35. از سرنخ‌های زمینه استفاده کنید: به دانش‌آموزان بیاموزید که از سرنخ‌های زمینه در متون یا مکالمات برای تعیین شکل درست زمان گذشته یک فعل استفاده کنند.
  36. محیط یادگیری مثبت ایجاد کنید: فضایی حمایتی و دلگرم کننده ایجاد کنید که در آن دانش آموزان در هنگام استفاده از زمان گذشته احساس راحتی کنند و ریسک کنند و اشتباه کنند.

سه مرجع معتبر یا نام دامنه که در تهیه این مطلب از آنها استفاده شده:

  1. انگلیسی کمبریج: ناشر و ارائه دهنده معتبر مواد آموزشی زبان انگلیسی، از جمله منابع دستور زبان و کتاب های درسی.
  2. انتشارات دانشگاه آکسفورد: یک ناشر دانشگاهی مشهور که مواد جامع یادگیری زبان انگلیسی، از جمله راهنمای دستور زبان و کتاب‌های درسی را ارائه می‌دهد.
  3. شورای بریتانیا: یک سازمان معتبر و متخصص در آموزش زبان انگلیسی، ارائه منابع آموزشی قابل اعتماد و راهنمایی برای مربیان.
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...